Tweet

Sider

10. mars 2011

Nær drept av fire hai!!

Da har jeg bodd i telt i ti dager. Det er gøy! De som sier noe annet lyver.. Vi bor faktisk i et telt inne i en halvferdig cabana og vi bor ikke alene. Tre flaggermus henger rett over teltet vårt og holder oss med selskap. Har våknet et par ganger om nettene og trodd at det har regnet, men så kommer jeg jo på at vi er delvis inne. Fant raskt ut at det bare er flaggermusene som driter på oss. Det er døds koselig.


Chilling på høyt nivå i Surfers Paradise i Catalina

Santa Catalina er en liten søvnig landsby som er perfekt for surfing. Både for nybegynnere og profesjonelle - som meg selv. Skulle ha surfet masse, men første dagen jeg hoppet i havet kjørte jeg en av finnene godt inn i den ene foten min, så det blødde masse. Har renset og ordnet og fikset og herjet, men sårene nekter å gro og er betente og skikkelig kjipe. Jeg har det ordentlig tøft om dagen! Likevel så har jeg det bedre enn han som kjørte en finne rett inn i øyet. Jøss, så klumsete! Og nå kom akkurat en annen kar tilbake med stort kutt i leppa og en skikkelig trøkk i nesa sånn at omkretsen av den plutselig ble det dobbelte. ”Nå ser nesa mi ut akkurat som din”, sa den frekke jævelen. Jeg spente bein på han sånn at han snubla og tok begge fortennene i samme slengen. Karma is a bitch!


Me gusta

Ellers har det vært karneval i fire dager her. Biler kjørte rundt med store bøtter vann og kastet på alle dem som ikke har råd til å kjøre bil. Så fort jeg fikk høre om de spennende vannhistoriene tok jeg på meg en nydelig hvit sommerkjole og hadde det kjempe gøy. Om kveldene ble stranda forandret til en eneste stort party med barer, band, BBQ og alt annet som er gøy. Jeg holdt ut en av fire dager.

I går var vi på dagstur til en øy og nasjonalpark som heter Isla de Coiba. Kjørte båt, slikket sol og hadde en fantastisk snorkletur. Det var et mylder av fargerike fisk, og alle de sterke inntrykkene under vann gjorde at jeg ble så kvalm at jeg spydde i snorkelen. Da jeg endelig begynte å venne meg til livet under vann kikket jeg plutselig rett i ryggen på en hai!! Den var stor også. Prøvde å virke så normal som mulig der jeg lå og hyperventilerte i vannet flere hundre meter fra stranda. Svømte videre så stille som mulig, noe som var ganske vanskelig ettersom det plutselig kom en stim med jellyfish i min retning og de stikker noe sykt. Mens jeg prøvde å dra en jellyfish ut av bikinibossa så jeg likeså godt en hai til under meg. Jeg tenkte på det dype kuttet i foten min som nekter å gro. Blødde det?? Jeg begynte å crawle så fort jeg kunne, men det er vanskelig med korte armer. Da jeg så hai nummer tre var jeg ikke i tvil lenger. De var ute etter meg!! Jeg begynte å strigråte og det var bare så vidt jeg kunne skimte hai nummer fire gjennom de doggete svømmebrillene. Da besvimte jeg. Våknet av at en havskillpadde løftet meg opp på ryggen sin og svømte meg til land. Hilste på tre skillpadder til på veien inn. De svømte ved siden av oss og var drit greie. På båtturen på vei hjem igjen satt jeg i min egen lille verden og prøvde å svelge de tre inntrykkene jeg hadde fått i løpet av dagen. Plutselig landet det en flygefisk i båten. Jeg holdt på å dåne.. Men gjorde det selvfølgelig ikke. Etter vi hadde fått kastet den tynne flygefisken på sjøen igjen var jeg sikker på at eventyret var over, men jaggu meg kom det en delfin også hoppende etter båten vår.. De liker å leke i bølgene bak båter og lykken var komplett da vi oppdaget at det ikke bare var en delfin, men en hel familie. Kanskje flere generasjoner faktisk. Jeg har aldri sett så mange delfiner på en gang og jeg nøt det. Hvert sekund var for meg som en syngende spurv, en tryllekunst og en trøffel. Det var den beste snorkleturen EVER J


Isla de Coiba
Ananaaaaas
Fünf deutsche Mädchen
Klare for snorkling
<3 <3 <3

Mandag ser det ut som om jeg drar videre. Vet ikke hvor enda og er litt spent for nå drar jeg alene igjen. Skal prøve å få oppdatert bloggen VELDIG snart igjen, men her jeg er nå må jeg gå langt og myyye lenger enn langt for i det hele tatt å finne noen som har internettforbindelse.. Og det går ikke raskt for å si det sånn. Men ellers har jeg det helt ok!

2 kommentarer:

  1. aaaaaaaaaaahdet det der er livet...det er det SOM KAlles å leve <3

    SvarSlett
  2. Det er jo derfor du maa faa raeva di over her igjen :)

    SvarSlett