Tweet

Sider

6. februar 2011

Høyt henger vi og blide er vi!

I dag prøvde vi canopy. Jeg var ikke så keen til å begynne med for jeg trodde det var en kanotur vi skulle på, og jeg synes ikke det er så stas med kano egentlig. De ser rare ut og er altfor tynne til å være en ordentlig båt, i tillegg synes jeg at det er drit kjedelig å ro. Å kjede seg er til og med fem ganger gøyere enn å ro, spør du meg. Men så ble jeg forklart at canopy ikke har noe med kano å gjøre i det hele tatt. Det er liner/vaiere som er festet fra et tre til et annet, maaange meter over bakken, og disse vaierne skulle vi rule. Det synes jeg er stas - å rule, mener jeg. I tillegg fikk vi det gratis gjennom kurset vårt og alle vet jo at alt som er gratis er godt. Tiffany (en sveitsisk jente jeg surfer med) og jeg ble hentet rett før klokken tre og var ferdig utkledd med hjelm, gartnerhansker og seler kort tid etter at vi kom frem.

Looking very good

Klare til å kaste oss ut i det


 

I videoen under ser dere en liten smakebit fra turen:

Det var faktisk veldig gøy å henge i lufta i en vaier som fraktet deg i en rasende fart fra den ene siden til den andre. Utsikten var også upåklagelig. Vi så havet og strendene på den ene siden og tett jungel med aper og indianere på den andre siden. Etter å ha kjørt i seks forskjellige liner kom vi frem til toppen av et fossefall som dannet et stort basseng. Her stupte vi ut i vannet eller slang oss i forskjellige tau som hang fra trærne.
Vi gikk til toppen av ting og svømte til bunnen av andre ting

Etter at vi hadde badet hadde vi tre liner igjen å more oss i. I den siste, som var mye lengre enn de andre og som var festet slik at det gikk dobbelt så raskt, hang vi opp ned og følte oss selvfølgelig spik spænna gærne da vi endelig fikk se apene fra en annen vinkel. Vel fremme og med begge beina trygt plantet på jorda fikk vi servert øl og tre klapp på skuldra for bra utførelse. Jeg rødmet og det var kledelig.
Da vi kom tilbake til der vi bor, ristet jeg av meg rødfargen, beundret brunfargen og dro alene for å spise. Alle de andre er og ser på Super Bowl, men det får da være grenser til hva jeg finner meg i når jeg er på ferie. Tok med meg en bok og godt humør og gledet meg til nok et velsmakende måltid. De har utrolig mye god mat her, så jeg begynner å bli redd for at jeg kommer hjem som en tykk svidd kjøttpølse uten skinn i juni. Har akkurat svelget unna falafel, hummus med løk og sopp sammen med et nystekt foccacia brød. Det var så godt at jeg ble kvalm. Trodde ikke de hadde råd til å lage ordentlig mat her jeg, men for første gang på 15 år tok jeg jaggu feil.
Salut!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar