Tweet

Sider

5. februar 2011

Sulten og tørst, men robb meg gjerne først!

Juuhuu!
Shit, nå har jeg ikke skrevet på fem dager. Det er jo alt for dårlig, men jeg er en veldig busy person. Denne uka har flydd av gårde og nå har jeg plutselig vært på farten i over tre uker allerede. Før jeg vet ord av det er det juni og jeg sitter på flyet hjem igjen.
Montezuma (eller Montefuma som byen også kalles. Fuma betyr å røyke på spansk, så her er folkene ganske så avslappet) er en kjempe koselig by og jeg har hatt en super uke. Jeg deler rom med ei jente fra Australia og hun tar akkurat de samme kursene som meg, spansk og surfing, så vi er mye sammen. Det er kjempe mange hyggelige folk her, så stemningen er tipp topp tommel opp!
Jeg starter morgenen med spansk klokka åtte i et utendørs klasserom sammen med fem andre. Her kommer det masse aper hver eneste dag og stjeler notatbøkene våre, så får aldri øvd på det vi har lært. Sykt frekt! I litt over tre timer bøyer vi spanske verb og gjør narr av hverandres dårlige uttale før vi spankulerer av gårde til Playa Grande for å surfe. Ikke for å skryte eller noe, men jeg er den beste av alle! Og jeg ler høyt når jeg ser hvor klumsete de andre er på brettene. Det er skikkelig pinlig! Jeg har rådet et par av dem til å slutte og heller begynne med yoga - for det er døds irriterende når de slår seg i hodet med finnene og svelger unna mesteparten av vannet jeg prøver å cruise i. Selv surfer jeg med solbriller på og as we speak blogger jeg faktisk på brettet. Det er ingenting som er så digg som å blogge i bølgene.

På vei til Playa Grande hvor vi surfer

Doing what I do best
Om kveldene går vi ut og spiser middag og de første dagene hoppet vi tidlig i seng. Det tar nemlig på å være så flink i sport (og mange andre ting også). Torsdag kveld var det reggae-night på Chicos, byens eneste bar, og det var møøe moro. Vi var en gjeng med folk som bøtta øl og drinker på en restaurant først, så var det full fokus på Chicos dansegulv. Jeg ble kastet vegg i mellom og stortrivdes med det. Jeg var faktisk så komfortabel på dansegulvet at jeg valgte å legge fra meg veska på en enslig stol slik at jeg kunne danse enda finere. Tre timer senere var den UTROLIG nok borte!! Jeg holdt på å tørne da jeg så det, men hadde bare noen få penger i den. Kameraet derimot var long gone. Heldigvis hadde jeg overført de fleste bildene fra turen så langt til dataen, så alt i alt fikk jeg meg bare en lærepenge. Og noen ganger trenger til og med jeg det. Da noen kjøpte en tequila shot til meg like etterpå var jeg i alle fall smart nok til å kaste den over skuldra i stedet for å drikke den selv. Det var bare han karen som stod bak meg med sin nye fine hvite skjorte som syntes det var kjipt at jeg ikke heller valgte å drikke den. To av de andre splitter nye vennene mine avsluttet kvelden med en deilig svømmetur i Stillehavet. Da de hadde svømt langt og lenge og lenger enn langt, og krøp tilbake på land, hadde noen robbet dem også. Alle klærne, pengene og to kredittkort var borte og de måtte gå hjem i undertøyet og bryte seg inn på rommene sine. Hehehehe...

Tur til et av de mange fossefallene

Tiffany og jeg

I går var det salsakveld, så da var det bare å hoppe i salsadrakta mi og komme seg til Chicos så fort som overhodet mulig. Moro det også gitt! Spiste forresten sushi to ganger i går. Den er driiit god her, så vet dere det.

I dag sov jeg lenge, så tok jeg bussen til nabobyen for å kjøpe meg et nytt kamera og deretter vandret jeg gatelangs i noen timer og kastet stein i forskjellige retninger. Nå er det dusjen om to strakser før det blir avskjedsøl med noen som skal reise videre imorgen.
Tudeliduuuuu!

 
Satt og spiste og ante fred og ingen fare, så dukket plutselig Esteban opp




3 kommentarer:

  1. hahahaah er det sånn esteban ser ut :)
    you look good mamacita ... te extranooooooooooo <3

    SvarSlett
  2. Ser at både brunfargen og den flate magen er tilbake! DIGG!! Jeg reiser på mandag til Canada, men der er det bare enda mer snø og enda kaldere! NYT DET!

    SvarSlett
  3. Det er nok fordi jeg kun spiser Betakaroten her nede! Ha en suuuper tur til Canada og hils your man :)
    Desiree: Kom tilbake!!

    SvarSlett