Tweet

Sider

31. januar 2011

Tre idioter i en hyggelig by

Montezuma er en bitteliten, men kjempe koselig by!! Her vet jeg at jeg kommer til å trives.

Var fremme allerede klokken ti, så da lempet jeg bare fra meg tingene mine på La Escuela del Sol før jeg pilte avgårde til første og beste restaurant for å spise frokost: Toast og eggerøre med tomat og urter, samt appelsin og ananas juice. Yummi mummi!!


Etter frokost kikket jeg meg litt rundt før jeg fant meg en plass i sola. Lå og tenkte på Rune Rudberg da plutselig noen svært brautne mennesker dukket opp rett ved meg. Jeg kikket opp og så to kraftige afroamerikanere (vil nødig trå på noens føtter her) med store gullsmykker, gull klokker og sorte solbriller, samt en tynn liten hvit amerikaner med tattiser over hele kroppen entre stranda. Når jeg sier over hele kroppen, så høres det kanskje veldig mye ut, men dere må huske at han var syykt tynn. Så tynn at han ikke ga fra seg noen skygge engang. De var i alle fall ekstremt høylytte og fullførte aldri en setning uten å bruke ordet "fuck" eller "bitch". De stoppet opp i vannkanten, sparket av seg skoene, men vasset ellers fullt påkledd ut i vannet. Han uten skygge hadde en stor joint i hånda og skrek "Hey fuckers! Let's smoke this badass in the ocean" før han vasset avgårde med kompisene på slep. "Fuck man! My Iphone," fortsatte han ene store karen og grep febrilsk i lommene som allerede var under vann. "Hahaha, you fucking idiot", lo de andre før de fikk øye på en stor fugl: "Look at that motherfucker. That's a big bitch", pekte han uten skygge på fuglen.Og sånn kunne jeg fortsatt i det uendelige. De hadde masse interessant å snakke om og kommenterte ivrig de flotte omgivelsene rundt seg. Det de derimot ikke la merke til var den enormt store bølgen som kom bak dem og slo alle tre over ende. De ble kastet hardt mot stranda og rullet flere ganger rundt før de kom seg opp på beina igjen. Det så ut som om et uhyre hadde tygget dem og spyttet dem ut igjen. Solbrillene hang på halv åtte, t-skjorten var halveis revet av han ene store karen, de gulpet sand og vann om hverandre og jointen var long gone. Jeg lo så jeg skreik da jeg så på dem - det var så moro at jeg nesten tissa i bossa. Det tok ikke lang tid før de lusket seg avgårde fra stranda og vi andre mer siviliserte mennesker kunne fortsette å kose oss med de ultrafiolette strålende i fred og ro.

Etter en stund satte jeg meg på en restaurant med havutsikt og spiste avocadosalat og drakk sjokolademilkshake, før jeg dro tilbake til criben min og tok en velfortjent pust i bakken i en av hengekøyene. Lå og leste en stund før jeg duppet av litt. Drømte at jeg var på ferie og ble så glad at jeg klappet da jeg våknet og skjønte at jeg for en gang skyld var sanndrømt.

Klokka åtte møttes alle "elevene" i det ene utendørs klasserommet for å hilse på hverandre og få en brief over hvordan de neste ukene vil se ut. Jeg skal ha spansk i morgen fra klokken 08 - 10, så fri frem til 12.30. Da er det surfing for alle penga i to timer, og så er det spansk fra 16 - 18 igjen. Dette kan bli interessant!!

Nå skal jeg snart folde mine hender små og drømme søtt om morgendagen.

Kissi kissi

5 kommentarer:

  1. Hola! Så ivrig du er på skrivinga:) moromoro!
    Er kanskje sånn det blir når man reiser alene..- med datamashainen som nærmeste venn og fortrolige
    Høres fantastisk moro ut med de tre fucking bitches on the fuckingbeach.. Gudd for noen idiotas!! Ellers så ser det ut som du har det ganske så greit!
    Vær forsiktig, kos dæ og løkke t med undervisning, fest og moro SKÅÅÅL!

    SvarSlett
  2. Å, ja! Jeg har også vært i Montezuma og der trivdes jeg som bare det, du! :-)

    Håper du koser deg glugg!

    SvarSlett
  3. Snakker vi bikinibosse eller vanlig?

    Hilsen Ssølve

    SvarSlett
  4. He,he sykt vittig! Skulle så gjerne vært der sammen med deg og ledd godt og rått:-) lykke til med skolen.. Love tonje

    SvarSlett
  5. Hola senor y senoritas!
    Må prøve å skrive en del nå som jeg har internett vettu :) Vet ikke hvordan det blir med tilgang senere. Nå er det ikke lengee til du heller drar :)
    Har kusina også vært i Costa Rica?? Når og hvor? Harru tips, så skrik gjerne ut :)
    Sølve: Bikinibossa selvfølgelig.
    Tonje: Du var her du også. Drømte om deg i natt faktisk og det er ikke kødd ei gang. Vi var på party :) Kyss og klem

    SvarSlett