Tweet

Sider

12. januar 2011

COSTA RICA!!

Da er jeg sannelig paa plass i eksotiske Costa Rica. Det saa nemlig relativt stygt ut for meg en periode da jeg fikk hoere at det var snestormer i NY og MANGE fly ble kansellert. Til og med et til Costa Rica, men jenta som er foedt med gullskje i den store rumpa fikk heldigvis plass. Jeg fikk meg til og med en ny facebookvenn paa flyet. Ei jente fra Costa Rica satt ved siden av meg og ga meg masse gulltips, samt lovet aa ta meg med ut paa de hotteste klubbene i San Jose naar jeg kom tilbake hit. Saann kan vi selvfoelgelig li, men foerst maa jeg bli brun og blid.

Jeg hadde ordnet slik at jeg ble hentet paa flyplassen da jeg kom frem. Var veldig spent paa om noen faktisk kom til aa vaere der - litt fordomsfull saann. Men joda, en 12 aar gammel gutt med verdens bredeste smil stod utenfor flyplassen med en plakat med mitt navn paa. Han oensket meg velkommen til Costa Rica og skravlet i vei paa spansk - som jeg ikke kan. Etter aa ha geleidet meg gjennom en masende folkemengde viste han meg en liten shuttlebuss som stod der kun og ventet paa meg, og sammen med en annen spansktalende mann ble jeg fraktet til Hotel Capital i San Jose. Vil vel kanskje si at det er i droeyeste laget aa kalle det et hotell, men det funker helt fint for en natt. I morgen haaper jeg aa faa plass paa en buss til Tamarindo hvor jeg skal moete ei venninne som tilfeldigvis ogsaa er her :)

Naa er jeg syyykt sulten, men de selger ikke noe mat her paa det fancy hotellet, og siden klokka er halv tolv og alle gaar med gunnere her, i foelge ei venninne, sulter jeg meg lett til i morgen.

Jepsi pepsi - da er det bare aa kaste seg i seng og glede seg til morgendagen.


5 ting jeg gruer meg til:
  • Å bli ranet! Her nytter det ikke å tenke positivt – det kommer garantert til å skje.
  •  Offentlige toalett! Fuck, bare tanken får meg til å hyperventilere.
  •  Å flasse + miste nesten all huden på den irriterende store nesa mi. Det gjør vondt og ser drit teit ut.
  • Å bli lurt til å smugle kilovis med heroin over grensa til for eksempel Colombia. For så å tilbringe de neste ti årene i et kvinnefengsel der. Plutselig er jeg 42 år, singel og  sint!
  • Å komme hjem uten penger, jobb eller selvinnsikt. (Men forbanna brun og blid).

5 ting jeg gleder meg til:
  • Å våkne hver dag og ikke vite hva dagen vil bringe.
  • Å slippe snø, kulde, snowjogs, isbiter, minusgrader, slapse, snørr, rim i barten, ringer under øynene, mørket og strømpebukser. 
  • Å gjøre akkurat hva jeg vil, når jeg vil – de neste FEM månedene. HAHA!!
  •  Å bli kjent med spennende, eventyrlystne, morsomme, interessante og halvgale mennesker.
  • Gå i havaianas de neste 150 dagene :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar