Tweet

Sider

19. januar 2011

Stygge mygg

Startet dagen med å stå opp klokka tolv. Spiste frokost, sjekket mail, kikket på sola og ble så utkjørt at jeg tok meg en siesta. Hadde jeg visst at det var så beintøft å dra på ferie hadde jeg aldri gjort det.
I går startet vi dagen på stranda. Leste bok og plasket i sjøen før jeg pådro meg en fryktelig vond rødfarge. Sola er så sterk her nede at jeg bruker solfaktor 50 i fjeset og 30 på kroppen. Likevel er jeg så solbrent at det verker bare jeg tenker høyt. I tillegg til å være solbrent har jeg jo disse klasene med myggstikk også på kroppen. Det er ikke super digg å klø på solbrente myggstikk for å si det sånn.. Har derfor klippet neglene på de tynne fingrene mine og bruker hansker 24/7. Jeg ser ut som et spetakkel, men gråter ikke av den grunn. Jeg er jo tross alt 31 år og vet at det er det indre som teller. Trøster meg også med at det ikke er meg på bildet nedenfor. To venninner av meg ble rundjult av mygg da vi var i Brasil for tre år siden. De så så dumme ut at til og med lokalbefolkningen pekte og lo da de gikk forbi. Det sier seg selv at det ble en meget pinlig tur for oss andre.
Hehe..

På kvelden i går dro vi først ut og spiste og deretter på Voodoobar hvor det var salsakveld med levende musikk. Jeg har aldri danset salsa før, men det er det jo ingen i Costa Rica som vet, så jeg dansa som om jeg hadde djevelen i hælene hele natta. Det var stående applaus da jeg satt meg ned. Tror det var fordi jeg var flink – ikke fordi jeg endelig ga meg.


Nå skal jeg straks gjøre en spansk eksamen jeg har fått tilsendt fra skolen jeg skal gå på i Montezuma. De skal sjekke hvilke ferdigheter vi har i språket for å kunne plassere oss i riktig klasse. Blir sur og ulykkelig hvis jeg ikke vinner.
I kveld er det forresten fullmoonparty. Gjett hvem som skal moone da? J
Til lykke og lykke til!

1 kommentar: