Tweet

Sider

30. januar 2011

Late dager i Santa Teresa

Jepsi pepsi, da er dagene mine i Santa Teresa allerede over. Santa Teresa er en hyggelig liten støvete by med forskjellige små restauranter og barer hvor reggaemusikk strømmer fra alle høytalerne. Stranda er laaang og ser kanskje ikke super fin ut ved første øyekast, men når man tusler langs den med verdens største hav på den ene siden og vill og frodig natur på den andre siden så ser man hvor vakkert det egentlig er. Jeg har kosa meg glugg på den hver dag og temperaturen i vannet er fantastisk. På Luz de Vida som ligger rett på stranda kan man betale noen dollar for å benytte seg av badebasseng, vollyballnett og hengekøyer. Her er det alltid masse folk og god stemning – spesielt mellom tre og fem da det er happy hour. Reiser du alene og føler deg Viggo, men ikke er redd for å hinte, kan du bare legge deg på håndkleet ditt nær dette stedet og vente på at noen kommer bort og spør om du vil være med å spille eller vil sitte sammen med dem. Folk er veldig hyggelige. Hvis du derimot ikke vil snakke med noen, men trives best i ditt eget stusselige selskap, viser du bare finger til alle som prøver å nærme seg. Muligheten for at du da får bank i en sidegate senere på kvelden er stor, men noen ganger kan det være verdt det.


Det hææærlige Stillehavet

 
Nørd på tur

It's my life :)

Vida de Luz

Begge dagene har jeg våknet opp av spennende lyder. Første dagen var det barnegråt, hundhyl og 16 forskjellige haner som gol (fra klokken fire på natta og jevnt utover morgenkvisten), og i dag var det en kid som spilte blokkfløyte i timevis. Vanligvis elsker jeg jo blokkfløytespill til alle døgnets tider, men her i varmen blir det merkelig nok litt annerledes. Derfor kan det være lurt og bøtte nedpå store mengder alkohol før du legger deg slik at søvnen blir dypere. Mener selvfølgelig ikke å oppfordre til alkoholisme, men gjør det likevel.
På hostelet hvor jeg bor (Mini Hostel) er det masse hyggelig folk, god mat, et lite basseng, hengekøyer så langt øyet kan se og ganske mange feil og mangler (nå virker ikke vifta på rommet mitt heller), men alt har sin sjarm. Jeg har hørt at backpackeren Tranquilo er det beste stedet å bo her, men det var fullt da jeg prøvde å få rom.
I går (fredag) ble jeg ble kjent med noen kanadiere som også bor her og vi bestemte oss for å dra på stranda og lage bål på kvelden. Vi var syv stykker til å begynne med, men etter hvert som kvelden gikk endte vi opp med å sitte nærmere 30 stykker rundt bålet og drikke øl og fortelle skrønehistorier. I tolv tiden pakket vi sammen og dro på en reggaefest. Kan dessverre ikke si noe annet enn at det var en perfekt kveld.


Kose, kose, kose, kos!

I dag har jeg bare kooosa meg. Vært på stranda, bada, ligget i hengekøyer og lest, og drukket en sykt god smoothie. Har allerede drukket tre stykker, og skal klare minst tre til før jeg legger meg. Det er nytt bål på stranda og ny reggaefest i kveld, men jeg skal bare slappe av på rommet mitt (uten aircon og vifte) og se på tv og pakke. I morgen blir jeg nemlig hentet klokka åtte av en shuttle som skal kjøre meg til Montezuma. Det er kun 40 minutter unna, så jeg håper virkelig å komme meg tilbake til Santa Teresa igjen i løpet av kort tid.

God morgen!! Internett streiket i går kveld også, så jeg fikk jo aldri postet dette innlegget. Nå har jeg AKKURAT kommet frem til Montezuma (bussen var bare 20 min forsinket i dag) og av det bittelille jeg har sett ser det FANTASTISK bra ut. Jippi! Får ikke sjekket inn før klokka ett, så nå skal jeg spise frokost og kikke rundt i byen. Later alligator!!

(I natt våknet jeg forresten opp av de sykeste lydene. Det var et enormt leven på taket og jeg holdt på å daue da jeg brått ble revet ut av solskinnsdrømmen min. Det hørtes ut som et dyr på størrelse med en hund eller et esel som krabbet rundt på taket mens det pustet og peset.. Jeg var livredd for at taket skulle ryke og jeg skulle ende opp med et overraskelsesdyr i fanget... Det kravlet rundt der i lang tid, men etter kanskje 40 minutter med hjertet i halsen ble det helt stille. Sovnet etterhvert med et skeptisk drag i fjeset - det føltes jaffal sånn).
I Santa Teresa var det flere iguanaer enn mygg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar